loading...
دکتر تاج بخش
دکتر داوود تاج بخش بازدید : 52 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

ورزش هاي موثر در درمان هموروئيد

شايد باورتان نشود که با انجام برخي روش ها شايد بتوان هموروئيد را درمان نمود، ورزش هايي که در پايين ذکر مي کنيم سبب بهبود سلامت قلب و عروق خوني، افزايش روحيه فردي، افزايش مناسب توده هاي عضلاني و همچنين کاهش وزن شده که نقش بسزايي در درمان هموروئيد دارند.

افزايش گردش خون در عروق و افزايش جذب مواد مغذي و اکسيژن بدنبال ورزش هاي مناسب صورت مي گيرد. که علاوه بر افزايش گردش خون در عروق موجب کاهش التهاب بيماري بواسير مي شوند.

ما در زير نقش ورزش در درمان همورئيد را توصيه مي کنيم که سبب درمان هموروئيد خواهند شد، البته توصيه ما به شما اين است که ابتدا با پزشک خود مشورت نمائيد.

نقش ورزش در درمان هموروئيد

دراز و نشست

اين ورزش سبب اقزايش قدرت عضلات شکم شده و باعث مي شود که قدرت بدن در دفع سموم افزايش يابد

يوگا

استرس و عوامل رواني يکي از عوامل بروز هموروئي مي باشد اما ورزش يوگا سبب مي شود آرامش فکري حفظ و تقويت شود علاوه بر اين سبب مي شود که ماهيچه هاي شکمي نيز تقويت گردند.

 پياده روي يا آرام دويدن

جريان خون ورودي به عروق روده توسط پياده روي افزايش داده شده و به بهبود سيستم گوارش کمک شاياني مي نمايد.

طناب زدن

اين ورزش سبب مي شود ضربان قلب و سرعت گردش خون در عروق افزايش يابد و علاوه بر اين بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش بسزايي نيز دارد.

رقص

شايد کمي سخت باشد که بگوييم رقص نيز تاثير بسزايي در درمان بواسير دارد در واقع رقص سبب افزايش روحيه فرد شده و سرعت گردش خون را نيز تسريع مي نمايد.

شنا

ورزش شنا نيز در درمان بواسير و هموروئيد تاثيرگزار مي باشد. اين ورزش قدرت عضلات شکم و توان بافت هاي بدن را افزايش مي ده و سبب افزايش گردش خون در عروق شکمي ميگردد.

به خاطر داشته باشيد بايستي حداقل دو ساعت بعد از خوردن غذا اقدام به ورزش کردن بنمائيد. زيرا بعد از صرف غذا جريان خون به معده و روده مي رود تا غذا جذب شود

اما حرکت ورزشي مي تواند اين مسير را مسدود نمايد و مانع هضم و جذب غذا گردد. توصيه مي شود که در هنگام انجام فعاليت هاي ورزشي مصرف آب را فراموش نکنيد.

درمانهاي خانگي

غذاهاي سرشار از فيبر بخوريد. بيشتر ميوه ، سبزيجات و غلات کامل بخوريد. ...

از درمان هاي موضعي استفاده کنيد. کرم بواسير يا شياف بدون نسخه پزشک حاوي هيدروکورتيزون استفاده کنيد يا از پد هاي حاوي فندق جادوگر يا ماده بي حسي استفاده کنيد.

به طور مرتب در وان گرم يا حمام سيتز غوطه ور شويد. ...

از مسکن هاي دهاني استفاده کنيد.

آيا اسکوات بواسير را بدتر مي کند؟

خيلي از چمباتمه زدن اجتناب کنيد: چمباتمه زدن براي بيش از 5 دقيقه در يک زمان مي تواند ايده بدي باشد و اين به حمام رفتن است. چمباتمه زدن بيش از حد باعث بواسيرهاي مشکل سازتر مي شود. Skip Spin Class: دوچرخه سواري به بواسير فشار وارد مي کند و مي تواند مشکل ساز شود.

براي جلوگيري از بواسير چه موقعيتي بهتر است؟

خواب آرام بدون ايجاد درد بواسير

به شما توصيه مي کنيم علاوه بر لباس زير نخي تميز و لباس خواب گشاد ، روي شکم بخوابيد تا از درد مقعدي بکاهيد و يک بالش زير لگن قرار دهيد تا از غلت خوردن به پشت خود جلوگيري کنيد.

کدام ورزش براي شکاف بهتر است؟

در بيشتر روزهاي هفته 30 دقيقه يا بيشتر به فعاليت بدني متوسط ??مانند پياده روي بپردازيد. ورزش حرکات منظم روده را تقويت مي کند و جريان خون را در تمام قسمت هاي بدن افزايش مي دهد ، که ممکن است باعث بهبودي شکاف مقعدي شود.

آيا مي توانم بواسير ايجاد کنم؟

بواسير خارجي و پرولاپس شده و بواسيرهاي خارجي ترومبوز شده ممکن است مانند يک جوش سخت احساس شوند و همين امر باعث مي شود برخي از افراد همانطور که مي دانند آنها را بيرون بياورند. اما آيا اين حتي امکان پذير است؟ از نظر فني ، مي توانيد بواسير را ترشح کنيد تا خون آزاد کند ، اما اين توصيه نمي شود.

آيا بايد بواسيرم را به داخل فشار دهم؟

بواسير داخلي معمولاً صدمه اي نمي زند اما ممکن است بدون درد خونريزي کند. هموروئيد افتاده ممکن است به سمت پايين کشيده شود تا در خارج از مقعد شما برجسته شود. بواسير افتاده ممکن است به خودي خود به داخل رکتوم برگردد. يا مي توانيد آن را به آرامي به داخل فشار دهيد.

آيا نشستن براي بواسير بد است؟

ورزش همچنين مي تواند به شما در کاهش وزن اضافي کمک کند که ممکن است در بواسير بوجود آيد. از نشستن طولاني مدت خودداري کنيد. نشستن بيش از حد ، به خصوص در توالت ، مي تواند فشار وارد شده به وريدهاي مقعد را افزايش دهد.

آيا بواسير دائمي است؟

گاهي اوقات ، بواسير داخلي مي تواند از دهانه مقعد عبور کند. اين به عنوان بواسير پرولاپس يا بيرون زده شناخته مي شود. گاهي اوقات اين رگهاي متورم به طور موقت فرورفته مي مانند. در موارد ديگر ، آنها دائمي مي شوند.

آيا پياده روي براي بواسير مفيد است؟

و از آنجا که هنگام تعريق غالباً آب بيشتري مي نوشيد ، ورزش مي تواند به شما در جلوگيري از يبوست - مقصر اصلي ايجاد و بدتر شدن بواسير - کمک کند. در اينجا چند تمرين عالي براي افراد مبتلا به مشکلات بواسير وجود دارد: پياده روي با سرعت بالا حداقل 30 دقيقه در روز.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 227
  • بازدید سال : 1,328
  • بازدید کلی : 3,187