loading...
دکتر تاج بخش
دکتر داوود تاج بخش بازدید : 50 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

چگونه مي توانيد شقاق را به سرعت بهبود دهيد؟

اگر اقداماتي براي نرم نگه داشتن مدفوع خود انجام دهيد ، مانند افزايش دريافت فيبر و مايعات ، شکاف هاي مقعدي معمولاً ظرف چند هفته بهبود مي يابند. خيساندن در آب گرم به مدت 10 تا 20 دقيقه چند بار در روز ، به خصوص پس از حرکات روده ، مي تواند به شل شدن اسفنکتر کمک کرده و باعث بهبودي شود.

درمان سريع شقاق در مراحل اوليه

بهترين درمان هاي خانگي و گياهي شقاق

همانطور که گفته شد شقاق حاد را ميتوان با روش هاي سنتي به سرعت درمان کرد. در زير به چند روش درمان عالي و موثر اشاره خواهيم کرد:

 

روغن زيتون

روغن زيتون يکي از بهترين روش هاي درمان سنتي براي کمک به بهبود يبوست و شقاق است که مي توان آنرا نوعي درمان سريع شقاق ناميد. اين روغن به ميزان فراواني چربي سالم دارد، که باعث مي شود سيستم روده روان شده و دفع مدفوع راحت‌تر ‌شود. همچنين روغن زيتون داراي املاح ضد التهابي مي باشد که ميتواند به کاهش درد ناشي از شقاق مقعدي کمک ‌کند.

 

روش ديگر استفاده از روغن زيتون به اين صورت است که موم زنبور عسل، عسل و زيتون را به مقدار يکسان با هم مخلوط کنيد. ترکيب را تا حدي گرم کنيد که موم کاملا آب شود. سپس اجازه دهيد سرد شود و بعد آن را مستقيما در منطقه‌ي آسيب‌ديده استعمال کنيد، اين کار را چند بار در روز تکرار کنيد.

 

 

روغن نارگيل

روغن نارگيل يکي از عالي ترين و موثرترين گزينه هاي درمان گياهي شقاق است. روغن نارگيل مقدار بسيار زيادي تري‌گليسيريد با زنجيره‌ي متوسط دارد و به همين دليل مي‌تواند به طور موثري منطقه‌ي آسيب‌ديده را روان کند و روند بهبودي را شروع کند. همچنين ميتوان براي بهبود يبوست، مشکلات سيستم گوارش و شقاق روغن نارگيل را در طول روز ميل نماييد.

 

براي استفاده مقداري روغن نارگيل را به طور مستقيم 2 تا 3 بار در روز روي ماهيچه ي مقعدي بماليد. در صورت مزمن بودن فيشر، اين کار را چندين بار تکرار کنيد.

 

 

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا يکي از بهترين گزينه هايي است که در فهرست درمان‌هاي خانگي براي رفع شقاق مقعدي قرار گرفته است. آلوئه ورا براي احياي مجدد بافت هاي آسيب ديده ي پوست، تسکين درد و التهاب ناشي از شقاق تاثير بسيار زيادي دارد.

 

براي استفاده از اين گياه برگ آلوئه ورا را ببريد و به وسيله ي قاشق، ژل آلوئه ورا را بتراشيد. مقداري از اين ژل را در آن ناحيه بماليد. روزي چند بار اين روش درماني را تکرار کنيد.

 

 

سرکه سيب

سرکه سيب از عالي ترين گزينه ها براي درمان يبوست است. زيرا سرکه سيب داراي فيبر محلول در آب به نام پکتين است که مي‌تواند به طور قابل‌توجهي فرآيند هضم را بهسازي کند و همچنين در بهبود حرکات روده بسيار کمک مي کند.

 

1 يا 2 قاشق غذاخوري سرکه ي سيب را به يک ليوان آب اضافه کنيد. مي توانيد مقداري عسل نيز با آن ميل کنيد و دو بار در روز بنوشيد.

 

 

ژل ال آرژنين

يکي ديگر از درمان هاي سريع شقاق ژل ال آرژنين آمينو اسيدي است که با افزايش جريان اکسيد نيتريک در ناحيه ي مقعد، درمان فيشر مقعد را سريعتر مي کند. ژل هاي ال آرژينين را مي توانيد در منطقه آسيب‌ديده چند بار در روز استفاده کنيد.

 

کدام روش درماني براي شقاق بهتر است؟

تعدادي از داروهاي مختلف وجود دارد که پزشک عمومي براي کمک به کاهش علائم و بهبود شقاق مقعدي توصيه مي کند.

ملين ها ملين ها نوعي دارو هستند که مي توانند به راحتي به شما کمک کنند. ...

مسکن ها ...

گليسيرين ترينيترات. ...

بي حس کننده هاي موضعي. ...

مسدود کننده هاي کانال کلسيم. ...

تزريق سم بوتولينوم.

 

آيا پياده روي براي شکاف مفيد است؟

به طور منظم تمرين کن.

 

در بيشتر روزهاي هفته 30 دقيقه يا بيشتر به فعاليت بدني متوسط ??مانند پياده روي بپردازيد. ورزش حرکات منظم روده را تقويت مي کند و جريان خون را به تمام قسمت هاي بدن شما افزايش مي دهد ، که ممکن است باعث درمان سريع شقاق شود.

 

چه چيزي نبايد در شکاف بخورد؟

بيشتر ترک ها با رعايت عادات خوب از بين بردن بهبود مي يابند.

مقدار زيادي آب و فيبر مصرف کنيد.

از مصرف غذاهايي مانند پاپ کورن ، آجيل يا چيپس تورتيلا خودداري کنيد.

از مصرف غذاهاي يبوست پرهيز کنيد.

 

کدام ميوه براي شکاف مفيد است؟

از ملين هاي طبيعي مانند پاپايا ، پرتقال ، گريپ فروت و طالبي و گلابي استفاده کنيد. ميوه هاي کامل را به آب ميوه ترجيح دهيد. سبزيجات همچنين منبع خوبي از فيبر هستند. سبزيجات برگ سبز سرشار از فيبر و آنتي اکسيدان هستند و هضم غذا را بهبود مي بخشند.

 

چرا ليزر شقاق درمان سريع تري نسبت به جراحي معمولي شقاق مي باشد؟

1) نيازي به بستري در بيمارستان و گرفتن بيهوشي عمومي يا بي حسي نخاعي که يکي از علل ترس بيماران است نداشته ومتعاقب آن نيازي به استراحت چند روزه در منزل که از ضروريات جراحي سنتي است را ندارند و از روز بعد از عمل ميتوانند به سرکار خود بازگردند زيرا بيمار بيهوشي نگرفته ودرد زيادي بعد از عمل ندارد.

 

2) نيازي به پانسمان داخلي (توپي يا تامپون)ندارد که معمولا در جراحي سنتي اجباري و خارج کردن آن بسيار دردناک است .

 

3)عمل معمولا در مطب انجام و بيمار بعد از عمل مرخص وميتواند بعد از عمل تغذيه معمولي و دفع مدفوع داشته باشد در حالي که در جراحي سنتي اصل برعدم تغذيه حداقل براي24ساعت وسپس تغذيه با سوپ براي به تاخير انداختن دفع براي مدت چند روزمي باشد.

 

4) درد بعد از عمل با ليزر نسبت به جراحي سنتي بسيارکمتر و ميزان خونريزي نيز کمتر است همچنين ميزان عود کمتر است.

 

5)انتقال عفونت هاي خطرناک مثل هپاتيت که در جراحي سنتي محتمل است درعمل با ليزر وجود ندارد.

 

6)بر خلاف تصور عموم ليزر در هر مرحله اي حتي مراحل پيشرفته هموروئيد وغيرو کارآيي دارد و حتي درمورد بيماران با سن بالا و مشکلات ديابتي-کبدي-کليوي وبيماران قلبي که داروهاي رقيق کننده خون مصرف مي کنند قابل انجام است.

 

برچسب ها عسل و زيتون ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 226
  • بازدید سال : 1,327
  • بازدید کلی : 3,186